کانکتور شارژ, قطعات موبایل

چطور مشکل کانکتور یا سوکت شارژ گوشی را رفع کنیم؟

lazy چطور مشکل کانکتور یا سوکت شارژ گوشی را رفع کنیم؟
چطور مشکل کانکتور یا سوکت شارژ گوشی را رفع کنیم؟
اگر گوشی شما شارژ نمی شود، ممکن است سوکت یا کانکتور شارژ آن مشکل داشته باشد. این مراحل به شما در تشخیص و رفع مشکل کمک می کند.
چطور مشکل کانکتور یا سوکت شارژ گوشی را رفع کنیم؟
شکستگی پورت شارژ می تواند یک دردسر واقعی باشد. بسته به شدت آسیب،ممکن هست مجبور باشید دستگاه خود را جدا کرده و قبل از اینکه آن را نزد یک تعمیرکار ببرید، پورت شارژ را خودتان تعمیر کنید. ما مراحلی را که باید برای تعمیر پورت شارژ خراب انجام دهید، توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن، بررسی اینکه چرا سوکت شارژ گوشی شما ممکن است از کار بیفتد، ضروری است.
2 2 چطور مشکل کانکتور یا سوکت شارژ گوشی را رفع کنیم؟
چرا سوکت یا کانکتور شارژ من کار نمی کند؟
موارد زیادی می تواند باعث خرابی کانکتور شارژر شود، مانند:
  • اگر گوشی شما خیس شود، آب می تواند باعث رسوب و آسیب به سوکت شارژ شود
  • با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله می تواند در کانکتور شارژ جمع شود و در نهایت باعث آسیب شود
  • استفاده زیاد از سوکت شارژ گوشی در نهایت می تواند منجر به آسیب و خراب شدن آن شود
  • کابل شارژ خود را بصورت ایمن به پورت شارژ خود وصل نمایید که باعث کج شدن و خرابی سوکت شارژ شود
  • استفاده از شارژر غیر استاندارد می تواند عاملی برای آسیب زدن به گوشی شما باشد
3 1 چطور مشکل کانکتور یا سوکت شارژ گوشی را رفع کنیم؟
چند روش وجود دارد که می توانید برای تعمیر سوکت شارژ خراب گوشی، تبلت استفاده کنید. در زیر، مراحل اصلی را که می توانید دنبال کنید، شرح می دهیم.
مرحله ۱: یک کابل شارژر دیگر را امتحان و جایگزین کنید.ممکن هست با تعویض کابل شارژ مشکل شارژ نشدن گوشی رفع گردد.
مرحله ۲: پورت شارژ را تمیز کنید.ممکن هست پورت شارژ گوشی شما گرد و غبار دارد و با تمیز کردن مشکل شارژ نشدن رفع گردد.
مرحله ۳. باز کردن گوشی یا تبلت
با احتیاط گوشی خود را باز نمایید و در اولین گام توسط مسواک پایه های سوکت را تمیز نموده و اگر مشکل رفع نشد پایه های آن را چک نمایید که پایه های آن جدا نشده باشد و اگر این چنین می باشد با دستگاه لحیم وصل نمایید.
مرحله ۴: تغییر یا تعویض سوکت شارژ در این مرحله باید توسط دستگاه هیتر و هویه میتوانید اقدام به تعویض سوکت نمایید.
نکاتی برای جلوگیری از خرابی سوکت شارژ
4 1 چطور مشکل کانکتور یا سوکت شارژ گوشی را رفع کنیم؟
در اینجا چند نکته برای جلوگیری از شکستن کانکتور شارژ بیان می کنیم.
  • بهتر است هنگام شارژ کردن گوشی از آن استفاده نکنید ، زیرا ممکن است پورت شارژ را تحت فشار قرار داده و باعث شکستن آن شود.
  • استفاده از سیم شارژر آسیب دیده یا فرسوده خودداری کنید، زیرا ممکن است به پورت آسیب برساند
  • هنگام وصل یا خارج کردن شارژر از درگاه مراقب باشید. همچنین، آن را به زور وارد یا خارج نکنید، زیرا ممکن است کانکتورهای داخل پورت را بشکند
  • پورت را تمیز و عاری از گرد و غبار نگه دارید. گرد و غبار و کثیفی می تواند به مرور زمان جمع شود و باعث بروز مشکلاتی در شارژ شود
  • در صورت امکان از شارژرهای شخص دیگر استفاده نکنید. ممکن است شارژر های گوشی آنها با گوشی شما سازگار نباشد و به پورت آسیب برساند . اگر مجبور هستید از شارژر شخص دیگر استفاده کنید، مطمئن شوید که از یک منبع و ولتاژ برخوردار می باشد.
اکنون مراحلی را که باید برای تشخیص مشکل سوکت شارژ خود انجام دهید، همراه با روش‌هایی برای رفع آن، چه در گوشی یا تبلت انجام دهید را بیان کرده ایم. پس از رفع مشکل کانکتور شارژ، می توانید دوباره از استفاده دستگاه خود لذت ببرید.
در زیر سوالات متداولی که در زمینه شارژ کردن گوشی برای شما ممکن هست مطرح شود را بیان می کنیم.
2 3 چطور مشکل کانکتور یا سوکت شارژ گوشی را رفع کنیم؟
آیا شارژ کردن گوشی در طول شب باعث از بین رفتن باتری می شود؟
گوشی های هوشمند جدید دارای تراشه‌های هوشمند داخلی هستند که از شارژ بیشتر آن‌ها در زمان رسیدن باتری به ۱۰۰ درصد جلوگیری می‌کند. در نتیجه، گوشی را از شارژ بیشتر از آنچه نیاز دارد محافظت می کند. باتری گوشی هوشمند شارژ باتری را تا ۱۰۰ درصد شارژ می کند، تراشه محافظ داخل گوشی از ورود جریان جلوگیری می کند و در نتیجه شارژر را خاموش می کند.
آیا باید منتظر بمانم تا تلفنم شارژ شود تا کاملاً تخلیه(خالی) شود؟
خیر! تخلیه عمیق هر باتری به آن آسیب می رساند. این به دلیل فرآیند شیمیایی است که هنگام تخلیه عمیق باتری اتفاق می افتد. بنابراین، بیشتر باتری‌های لیتیومی دارای تراشه‌هایی هستند که باتری را غیرفعال می‌کند تا از تخلیه کامل آن محافظت کند. باتری‌های لیتیوم یونی که انرژی اکثر تلفن‌های همراه امروزی را تامین می‌کنند، آستانه شارژ مجدد ۴۰ درصدی دارند. توصیه می شود باتری خود را بالاتر از این رقم داشته باشید، اما هنوز برای عملکرد بهینه همیشه ۱۰۰٪ نیست، اما تخلیه کامل برای هیچ باتری خوب نیست.
چرا گوشی من هنگام شارژ گرم می شود؟
گاهی اوقات هنگام شارژ، گوشی و یا شارژر ممکن است گرم شود. این به خصوص زمانی است که شما همچنان از گوشی هوشمند خود در حال شارژ شدن استفاده می کنید. این تخلیه و شارژ مداوم باتری باعث ایجاد گرما می شود و به زودی گوشی داغ می شود.
چرا باتری تلفن همراه پس از مدتی از بین می رود؟
مواد درون ترکیب شیمیایی باتری پس از چند بار شارژ و دشارژ کامل ترک می‌خورند، می‌شکنند و ضعیف می‌شوند. هر شارژ و دشارژ کامل را یک چرخه باتری می نامند. در نهایت، باتری به طور غیر قابل برگشتی خراب می شود، مانند فنر ترامپولین که کشیده می شود.
آیا شارژ کردن گوشی به آرامی روی عمر باتری تاثیر می گذارد؟
شارژ آهسته برای باتری لیتیومی عالی است. شارژ سریع به طور بالقوه می تواند به باتری آسیب برساند، به خصوص اگر باتری برای شارژ  سریع طراحی نشده باشد. شارژ آهسته باعث کاهش تجمع گرما می شود و سلامت باتری را بهبود می بخشد. با این حال، شارژ آهسته ممکن است به این معنی باشد که شما باید گوشی را در طول شب شارژ کنید تا با باتری پر از خواب بیدار شوید.
آیا باید قبل از استفاده از گوشی برای اولین بار آن را شارژ کنم؟
این ایده که قبل از اولین استفاده باید کاملاً شارژ شود، از فناوری‌های قدیمی باتری مانند NiCd سرچشمه می‌گیرد. قبل از اولین استفاده، باید باتری های NiCd را با تخلیه کامل و شارژ کامل انجام می دادید. سپس قبل از استفاده باید مرتباً کامل شارژ می شدند – برای مثال، شارژ مداوم باتری فقط تا 75 درصد، باعث از دست دادن ظرفیت باتری می شود. باتری های لیتیومی امروزی خوب هستند، چه آن شارژ اولیه را به آنها بدهید یا نه.
برای محافظت از باتری تلفن همراه خود چه کاری می توانم انجام دهم؟
برای حفظ سلامت باتری، آن را از گرما دور نگه دارید. باتری داغ به سرعت فرسوده می شود و گرما احتمال خرابی را افزایش می دهد. شارژ باتری در گرما می تواند باعث آسیب بیشتر شود. شارژرهای سریع فرسودگی باتری را افزایش می دهند و می توانند عمر مفید آن را کاهش دهند – حتی شارژرهای سریعی که توسط سازنده دستگاه فروخته می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *