باتری موبایل, قطعات موبایل

شارژر بی سیم (وایرس شارژ) خوب هست یا خیر ؟

lazy شارژر بی سیم (وایرس شارژ) خوب هست یا خیر ؟
شارژر بی سیم (وایرس شارژ) خوب هست یا خیر ؟
شارژ بی‌سیم در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است، اما این فناوری هنوز از شارژ سیمی فاصله زیادی دارد. که در ادامه در مورد آن صحبت می کنیم
امروزه بسیاری از گوشی‌های موبایل، هدفون‌ها و ساعت‌های هوشمند از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند. و با وجود تمام این شرکت های فناوری که به سرعت شارژرهای بی سیم خود می بالند، اما هنوز پیشرفت زیادی در این شارژرها ایجاد نشده است.
در اینجا پنج دلیل برای عدم استفاده از شارژر بی سیم آورده شده است.

22222222222222222 شارژر بی سیم (وایرس شارژ) خوب هست یا خیر ؟

  1. شارژ بی‌سیم، بی‌سیم نیست
بیایید روی یک واقعیت اساسی در مورد شارژرهای بی سیم صحبت کنیم: آنها بی سیم نیستند. لازم نیست گوشی خود را با کابل وصل کنید، اما شارژر بی‌سیم همراه با کابلی است که به پریز (کلگی شارژ) وصل شده است. این امر کل هدف شارژ بی سیم را ناکام می گذارد.
با یک شارژر سیمی، حداقل می توانید گوشی خود را بردارید و مانند معمول از آن استفاده کنید، به شرطی که نزدیک پریز بمانید. اما با شارژر بی سیم، گوشی باید دست نخورده نگه داشته شود. به محض اینکه آن را بردارید تا مثلاً یک متن تایپ کنید، شارژ متوقف می شود.
در حالت ایده آل، یک شارژر بی سیم (وایرس شارژ) واقعاً باید دستگاه شما را بدون توجه به موقعیت مکانی شما شارژ کند. خبر خوب این است که ما در حال حاضر شارژ بی سیم واقعی داریم، اما خبر بد این است که آنقدر خوب کار نمی کند که مفید باشد.
  1. شارژ بی سیم ناکارآمد است
شاید بزرگترین شکایت در مورد شارژ بی سیم ناکارآمدی آن باشد. ببینید، با یک شارژر سیمی، برق از سوکت مستقیماً به دستگاه شما می رود. اما با پد شارژ بی سیم، برق باید از محفظه پلاستیکی پد و شیشه پشت گوشی شما عبور کند.
.در دنیایی که شارژ سریع سیمی به 100 وات یا بیشتر می رسد، شارژ بی سیم حتی به نصف هم نزدیک نمی شود. نه تنها زمان را تلف می کند، بلکه برق را نیز هدر می دهد.

3333333333333333333 شارژر بی سیم (وایرس شارژ) خوب هست یا خیر ؟

  1. شارژ بی سیم باعث گرم شدن بیش از حد می شود
یکی از عوارض جانبی ناخوشایند شارژ سریع (صرف نظر از نوع رسانه) این است که گرمای زیادی تولید می کند. و همانطور که می دانید، گرمای بیش از حد به سلامت کلی باتری شما آسیب می رساند. شارژ بی سیم به دلیل ناکارآمدی این مشکل را بزرگتر می کند.
44444444444444 شارژر بی سیم (وایرس شارژ) خوب هست یا خیر ؟
تمام انرژی اضافی که در طول انتقال بی سیم به باتری شما تغذیه نمی شود، به دلیل تشعشعات حرارتی از بین می رود و به عنوان گرما منتشر می شود. به همین دلیل است که یک شارژر بی سیم سریع همیشه گرمای بیشتری نسبت به یک شارژر سیمی سریع با همان وات تولید می کند.
  1. شارژرهای بی سیم گران هستند
شما به راحتی می توانید یک شارژر سیمی سریع 25 واتی با قیمت کمتر از 200 هزار تومان خریداری کنید. اما یک شارژر بی سیم 15 واتی بین700 تایک میلیون و پانصد هزار تومان یا حتی بیشتر قیمت خواهد داشت. این بدان معناست که برای خرید شارژر کندتر که همچنین به دلیل گرم شدن بیش از حد به باتری شما آسیب می رساند، باید هزینه بیشتری بپردازید. اگر از ما بخواهید خرید هوشمندانه ای نیست.
  1. شارژ بی سیم برای محیط زیست مضر است
شارژرهای بی سیم برای شارژ گوشی شما تقریباً 50 درصد انرژی بیشتری نسبت به شارژرهای سیمی نیاز دارند و انرژی بیشتری را هدر می دهند. همچنین، از آنجایی که شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند شما را گرم می‌کند، به سلامت کلی باتری آن آسیب می‌رساند و شما را مجبور می‌کند که بیشتر به گوشی جدید ارتقا دهید.
555555555555 شارژر بی سیم (وایرس شارژ) خوب هست یا خیر ؟
و فراموش نکنیم که شارژرهای بی سیم باید جداگانه خریداری شوند ، اما اکثر مردم از قبل یک شارژر سیمی در خانه دارند. شارژرهای بی سیم پایین تر، ناخوشایند، گران هستند و در عین حال به سیاره زمین آسیب می رسانند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *