ال سی دی آیفون, قطعات موبایل

آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!

lazy آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!
آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید
1111111 آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!
اپل اولین نسخه بتای iOS 17 را اندکی پس از اعلام آن در WWDC 2023 عرضه کرد و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا نصب آن بر روی آیفون خود بی خطر است یا خیر. خوب، در حال حاضر همه نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند، اما اگر حتی می توانید، احتمالاً باید کمی بیشتر صبر کنید.
دلایل متعددی وجود دارد که چرا اپل نسخه‌های بتای اولیه را در دسترس عموم قرار نمی‌دهد، بلکه آنها را به توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتا محدود می‌کند. بنابراین، بیایید نگاهی بیاندازیم به این که چرا نباید بتای iOS 17 را در حال حاضر بر روی آیفون خود نصب کنید.
توسعه دهنده بتا به چه معناست؟
2222222 آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!
نسخه بتا یک به‌روزرسانی iOS، ساخت آزمایشی اولیه این نرم‌افزار است که عمدتاً برای استفاده توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده است. هدف اصلی ساخت توسعه دهنده این است که مطمئن شود توسعه دهندگان برنامه می توانند به آخرین نرم افزار دسترسی داشته باشند و برنامه های خود را قبل از انتشار عمومی نهایی بهینه کنند.
همچنین به عنوان راهی برای اپل عمل می کند تا باگ ها و اشکالات را برطرف کند تا از عرضه روان و پایدار اطمینان حاصل کند.
33333333 آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!
در اینجا نحوه ارائه نرم افزار آیفون توسط اپل آمده است:
  • اولین نسخه از هر نسخه iOS به طور انحصاری در دسترس توسعه دهندگان برای آزمایش قرار گرفته است.
  • پس از یک یا چند نسخه بتای توسعه‌دهنده، اپل یک نسخه بتا عمومی جدید را برای کاربران شرکت‌کننده در برنامه نرم‌افزار بتا اپل منتشر می‌کند.
  • سپس، پس از هفته ها آزمایش عمومی، اپل شروع به عرضه آخرین ساخت پایدار iOS خواهد کرد.
اپل نسخه بتای توسعه‌دهنده iOS 17 را در 5 ژوئن 2023 منتشر کرد و اعلام کرد که نسخه بتای عمومی برای انتشار در ماه جولای برنامه‌ریزی شده است و انتشار پایدار نهایی در پاییز انتظار می‌رود. بنابراین، در اینجا دلایلی را عنوان می کنیم که باید به طور کامل از نسخه بتا صرفنظر کنید و تا انتشار نهایی صبر کنید.
  1. مسائل مربوط به عملکرد و ثبات
اگر می‌خواهید هر چه زودتر iOS 17 را امتحان کنید، باید بدانید که نسخه بتا iOS 17 فعلی برای استفاده در دستگاه اصلی شما مناسب نیست. مطمئناً، ممکن است در اکثر موارد خوب عمل کند، اما این بدان معنا نیست که شما متوجه مشکلات عملکرد و پایداری دستگاهی که هر روز استفاده می کنید نخواهید بود.
4444444 آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!
مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید می‌تواند از تخلیه باتری گرفته تا کاهش سرعت در بین برنامه‌ها و بسیاری موارد دیگر متغیر باشد. متأسفانه، خالی شدن باتری گوشی یکی از رایج ترین مشکلات نسخه های بتا است. از این رو، نصب نسخه بتای اولیه روی آیفون اصلی خود به شدت توصیه نمی شود.
برخی از کاربران ممکن است گزارش دهند که با هیچ مشکلی در عملکرد یا باتری مواجه نشده اند، اما توجه داشته باشید که این مشکلات به شدت به مدل آیفون شما بستگی دارد. آیفون‌های قدیمی‌تر معمولاً با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.
  1. برنامه های پشتیبانی نشده
هنگامی که آیفون خود را به آخرین نرم افزار بتا که فقط چند روز است در دسترس بوده به روز می کنید، احتمالاً با برخی از برنامه ها با مشکلات سازگاری مواجه می شوید.
من شخصاً زمانی که در سال 2022 به نسخه بتای عمومی iOS 16 به‌روزرسانی کردم، با این مشکل مواجه شدم. اکثر برنامه‌های بانکی من پس از راه‌اندازی از کار افتادند، و من چاره‌ای جز صبر کردن تا انتشار نهایی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها برای به‌روزرسانی برنامه‌هایشان نداشتم.
55555555 آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!
در حالی که برنامه های محبوب ممکن است به خوبی کار کنند، برخی از برنامه هایی که به طور منظم به روز نشده اند ممکن است در هنگام راه اندازی از کار بیفتند .البته، شما نمی خواهید هیچ یک از برنامه هایی که به طور منظم استفاده می کنید تحت تأثیر این موضوع قرار گیرند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، دقیقاً هدف از ساخت‌های بتای توسعه‌دهنده است.
توسعه‌دهندگان برنامه‌ها می‌توانند به جدیدترین نرم‌افزار دسترسی داشته باشند و بررسی کنند که آیا برنامه‌های آن‌ها همانطور که در نظر گرفته شده است کار می‌کند یا خیر. در غیر این صورت، آنها می توانند وقت خود را صرف کرده و بدون نگرانی در مورد رتبه بندی App Store، باگ ها را برطرف کنند. این به آن‌ها کمک می‌کند پس از اینکه اپل نرم‌افزار را در دسترس عموم قرار داد، از مشکلات مشابه جلوگیری کنند.
  1. ممکن است تمام داده های خود را از دست بدهید
در حالی که این مشکل مختص ساخت‌های بتا نیست، اما در به‌روزرسانی‌های بتا رایج‌تر است. هنگامی که آیفون خود را به یک نسخه نرم‌افزار اصلی جدید، به‌ویژه نرم‌افزار بتا به‌روزرسانی می‌کنید، همیشه این خطر کوچک وجود دارد که دستگاه خود را و تمام اطلاعات خود را در این فرآیند از دست بدهید.
66666666666666 آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!
هر سال تعداد معدودی از کاربران گزارش می دهند که آیفون هایشان ساعت ها در حین آپدیت روی صفحه لوگوی اپل گیر می کند. متأسفانه، تنها راه رهایی از این وضعیت این است که آیفون خود را در حالت ریکاوری قرار دهید و آن را با استفاده از رایانه خود بازیابی کنید. این بدان معناست که تمام داده های ذخیره شده در دستگاه خود را از دست خواهید داد.
از طرف دیگر، این از دست دادن اطلاعات بالقوه را می توان با تهیه نسخه پشتیبان از آیفون خود قبل از به روز رسانی جلوگیری کرد. شما می توانید آیفون پاک شده خود را از یک نسخه پشتیبان یا iCloud بازیابی کنید تا در عرض چند دقیقه اطلاعات خود را بازیابی کنید.
اپل فقط از توسعه دهندگان می خواهد که توسعه دهنده iOS 17 بتا را نصب کنند. به همین دلیل است که برای دسترسی به این ساخت‌های اولیه، حداقل باید به حساب کاربری توسعه‌دهنده اپل وارد شوید.
اپل نحوه ارائه به‌روزرسانی‌های بتا برای دستگاه‌های iOS و iPadOS را در سال 2023 تغییر داده است. قبلاً، هر کسی که نمایه پیکربندی بتا را داشت می‌توانست به سیستم‌افزار توسعه‌دهنده دسترسی داشته باشد، اما از iOS 16.4 دیگر این امکان وجود ندارد. متأسفانه، این مانع از سر زدن کاربران عادی نمی شود
برای دسترسی به ،به‌روزرسانی بتا در آیفون‌های خود، به وب‌سایت توسعه‌دهنده اپل بروید.
اما هر فردی که این کار را انجام دهد احتمالاً نسخه‌ای از iOS با ثبات کمتری نسبت به آنچه در نسخه بتا عمومی دریافت می‌کند، تجربه خواهد کرد. در واقع، بتای توسعه‌دهنده برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته شده است تا برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنند، نه برای آزمایش‌کنندگان بتا که ببینند همه چیز چگونه کار می‌کند.
چه زمانی نصب نسخه بتا iOS 17 ایمن است؟
نرم افزار بتا از هر نوعی که باشد هرگز کاملاً ایمن نیست و این برای iOS 17 نیز صدق می کند. ایمن‌ترین زمان برای نصب iOS 17 زمانی است که اپل در پاییز یا حتی چند هفته پس از آن آخرین ساخت پایدار را برای همه عرضه کند. تا آن زمان، اپل آزمایش گسترده نرم افزار را با توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان بتا تکمیل کرده بود.
با این حال، اگر صبر و حوصله ماه‌ها برای انتشار نهایی پاییز امسال را ندارید، مطمئن‌ترین گزینه بعدی این است که منتظر بتا عمومی iOS 17 باشید که قرار است در ماه جولای ارائه شود. اپل باید قبل از اینکه آزمایش‌کنندگان عمومی بتا بتوانند نرم‌افزار را در دست بگیرند، بتواند مشکلات عمده‌ای را که بر ساخت‌های توسعه‌دهنده فعلی تأثیر می‌گذارد برطرف کند.
آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید
عاقلانه است که به جای عجله برای آزمایش آخرین نرم افزار، صرف نظر از آنچه که هست، یک رویکرد حساب شده در پیش بگیرید. تنها با چند هفته، شاید چند ماه صبر کردن، از بسیاری از مشکلات احتمالی جلوگیری خواهید کرد، به خصوص اگر از یکی از آیفون های قدیمی که از iOS 17 پشتیبانی می کنند استفاده می کنید.

1 نظر در “آیفون خود را خیلی زود به iOS 17 آپدیت نکنید!

  1. اسماعیل گفت:

    ممنون
    مقاله خوبی بود
    من از طریق گوگل شما رو پیدا کردم و سایت خوبی دارید و همیشه موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *