دسته‌بندی نشده

چگونه پورت شارژر خراب گوشی خود را تعمیر کنیم؟




چگونه پورت شارژر خراب گوشی خود را تعمیر کنیم؟

اگر گوشی موبایل شما شارژ نمی شود، ممکن است پورت شارژ آن مشکل داشته باشد. این مراحل به شما در تشخیص و رفع مشکل کمک می کند.
شکستگی پورت شارژ می تواند یک دردسر واقعی باشد. بسته به شدت آسیب، انجام تعمیر پورت شارژ ممکن است شامل جدا کردن دستگاه شما و تلاش برای تعمیر آن حتی قبل از بردن آن به یک تعمیرکار باشد. ما مراحلی را که باید برای تعمیر پورت شارژر خراب انجام دهید، توضیح خواهیم داد. اما قبل از آن، بررسی اینکه چرا پورت شارژ گوشی، تبلت یا لپ‌تاپ ممکن است از کار بیفتد، ضروری است.
چرا پورت شارژر من کار نمی کند؟
تعیین علت آسیب به شما کمک می کند تا بهترین اقدام را تعیین کنید. موارد زیادی می تواند باعث خرابی پورت شارژر شود، مانند:
•	آبخوردگی گوشی موبایل: اگر گوشی شما خیس شود، آب می تواند باعث خوردگی و آسیب به درگاه شارژ شود.
•	گرد و غبار و کثیفی در پورت شارژر : با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله می توانند جمع شوند و در نهایت باعث آسیب شوند.
•	فرسودگی و پارگی: استفاده منظم از درگاه شارژ گوشی در نهایت می تواند منجر به ساییدگی شود.
•	اتصال نا ایمن: اگر قسمت شارژ گوشی را به طور ایمن به شارژر وصل نکنید، در نهایت ممکن است آسیب ببیند.
•	شارژ نامناسب و ناسازگار: استفاده از شارژر ناسازگار نیز می تواند باعث آسیب شود.
آنچه برای تعمیر پورت شارژر نیاز دارید
مراحل زیر را دنبال کنید تا نحوه رفع مشکل پورت شارژ را بیاموزید.
مرحله 1: یک کابل شارژر متفاوت را امتحان کنید
2
کابل شارژر خود را تغییر دهید، زیرا گاهی اوقات مشکل از شارژر گوشی شما می باشد و نه پورت شارژ. ممکن است مشکلی در نحوه هدایت برق کابل وجود داشته باشد یا دیگر نتواند داده ها را به طور قابل اعتماد بین دستگاه شما و منبع تغذیه منتقل کند. 

در هر صورت، امتحان کردن یک کابل شارژر متفاوت می تواند به شما کمک کند تا بدون دردسر از تلفن، تبلت یا لپ تاپ خود استفاده کنید. اگر با تعویض شارژر مشکل برطرف نشد، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.
مرحله 2: پورت شارژ را تمیز کنید
3 1
با بررسی هرگونه زباله یا تجمعی که می‌تواند اتصال بین پورت شارژ و دوشاخه را مسدود کند، شروع کنید، زیرا ممکن است در شارژ اختلال ایجاد کند. سپس توسط سشوار کمی هوا وارد پورت شارژ کنید تا هرگونه گرد و غبار و کثیفی از بین برود. همچنین می‌توانید از یک شی تیز مانند موچین یا سوزن برای پاک کردن زباله‌های سرسخت روی آن استفاده کنید.
مراقب باشید از خلال دندان برای از بین بردن زباله ها استفاده نکنید زیرا ممکن است داخل پورت بشکند و آسیب بیشتری به بار آورد.
اگر حتی پس از استفاده از شارژر دیگری و انجام تمیز کردن کار نمی کند، مشکل از خود پورت شارژر است و باید دستگاه را باز کرده و به آن دسترسی داشته باشید.
مرحله 3. باز کردن دستگاه
4 1
اگر پورت شارژر تلفن کار نمی کند، شروع به اسمبل کردن کنید تا قسمت داخلی گوشی شما نمایان شود. هنگامی که به آن دسترسی پیدا کردید، می توانید از یک مسواک برای تمیز کردن هرگونه زباله در درگاه شارژ استفاده کنید.
در مرحله بعد، ببینید آیا همه سیم ها در موقعیت صحیح خود قرار دارند یا خیر. اگر همه چیز درست است، مشکل از خود پورت شارژر است و باید آن را جدا کرده و تعویض کنید. برای انجام این کار، سیم ها یا کابل های متصل به درگاه شارژر را به دقت جدا کنید.

مرحله بالا باید برای یک تبلت نیز کار کند. اما اگر پورت شارژ لپ تاپ است، می توانید مرحله بعدی را بررسی کنید.
مرحله 5: سعی کنید درگاه شارژ را قبل از تعویض تعمیر کنید
5 1
پس از دسترسی به آن، می توانید بررسی کنید که آیا بخشی وجود دارد که به نظر خراب است یا خیر و سعی کنید آن را تعمیر کنید. به عنوان مثال، همانطور که در زیر نشان داده شده است، می توانید سعی کنید صفحات فلزی اطراف درگاه شارژ را محکم کنید.
همچنین، در صورت مشاهده برخی ناهنجاری ها، مانند خم شدن یا آسیب دیدن قسمت میانی، می توانید آن را اصلاح کنید. هنگامی که موارد بالا را امتحان کردید، می توانید برق را دوباره وصل کنید و ببینید آیا علائمی وجود دارد که نشان می دهد شارژ می شود یا خیر. در صورت عدم وجود، می توانید به تعویض ادامه دهید.

پس از تعویض، مهم است که کامپیوتر خود را با استفاده از یک قوطی هوای فشرده تمیز کنید، همانطور که در زیر نشان داده شده است تا اطمینان حاصل شود که هیچ زباله ای در داخل لپ تاپ شما باقی نمی ماند.
سپس، سیم ها یا کابل های متصل به درگاه شارژر قدیمی را با دقت دوباره وصل کنید، از پیچ گوشتی برای سفت کردن پیچ ها استفاده کنید و لپ تاپ خود را ببندید.

اگر مراحل بالا جواب نداد، باید دستگاه خود را به تعمیرگاه ببرید تا یک متخصص به شما کمک کند. اما اگر آسیب شدید باشد، ممکن است زمان ارتقا باشد.
7
نکاتی برای جلوگیری از خرابی درگاه شارژر
در اینجا چند نکته برای جلوگیری از شکستن پورت شارژر در وهله اول وجود دارد.

بهتر است از استفاده از گوشی در هنگام شارژ خودداری کنید، زیرا ممکن است درگاه شارژر را تحت فشار قرار داده و باعث شکستن آن شود.
از استفاده از سیم شارژر آسیب دیده یا فرسوده خودداری کنید، زیرا ممکن است به پورت آسیب برساند.
هنگام قرار دادن یا خارج کردن شارژر از درگاه مراقب باشید. همچنین، آن را به زور وارد یا خارج نکنید، زیرا ممکن است کانکتورهای داخل پورت را بشکند.
پورت را تمیز و عاری از زباله نگه دارید. گرد و غبار و کثیفی می تواند به مرور زمان جمع شود و باعث بروز مشکلاتی در شارژ شود.
طناب را زیاد خم نکنید یا نپیچانید، زیرا ممکن است به آن آسیب برساند.
در صورت امکان از شارژرهای شخص ثالث خودداری کنید. ممکن است این موارد با گوشی شما سازگار نباشد و به پورت آسیب برساند. اگر باید از شارژر شخص ثالث استفاده کنید، مطمئن شوید که از یک منبع معتبر است.
از شارژر بی سیم استفاده کنید
اگر آسیب قابل تعمیر نیست و پولی برای خرید دستگاه جدید ندارید، باید از شارژر بی سیم استفاده کنید. شارژر بی سیم از فناوری القای الکترومغناطیسی استفاده می کند و به شما امکان می دهد تلفن خود را مستقیماً روی یک پد القایی بدون نیاز به اتصال کابل قرار دهید. این نه تنها دردسر و بی نظمی سیم ها را از بین می برد، بلکه سرعت شارژ سریع تری را نیز ارائه می دهد تا مجبور نشوید زمان زیادی را برای روشن شدن گوشی خود صرف کنید.

تعمیر پورت شارژر: موفقیت آمیز
اکنون می‌دانید که چگونه یک پورت شارژ را در دستگاه‌های Android و iOS تعمیر کنید، و مراحلی را که می‌توانید برای تشخیص مشکل آن انجام دهید، حتی قبل از اینکه فکر کنید آن را نزد یک متخصص ببرید، می‌دانید. روش های فوق باید روی اکثر گوشی ها، تبلت ها و لپ تاپ ها کار کنند. پس از رفع مشکل پورت شارژر، می توانید دوباره از استفاده از دستگاه خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *